Faner

12 oktober 2010

Besøg Statsministeriets website for unge

Statsministeriet har udviklet et spændende, interaktivt website for børn og unge - Sif og Sigfred i Statsministeriet -, hvor eleverne, anført af figurerne Sif og Sigfred (se billedet), kan finde en masse nyttig information om dansk lovgivning, folkestyre, regeringens opgaver m.m. Statsministeren himself svarer på spørgsmål og siden indeholder desuden en rundvisning i Statsministeriet, billeder/videoklip, en test samt forslag til undervisningsforløb. I finder siden her.

2 kommentarer:

  1. Fin side :D
    Jeg lige testen "styr på folkestyret" og ser til min beroligelse at jeg HAR styr på det.....

    SvarSlet
  2. he he..., jamen, jeg kan jo så passende røbe at jeg måtte prøve min egen Skolestue-quiz om navnene på de danske ministre nogle gange (jeg siger ikke HVOR mange!) før det lykkedes mig at gennemføre quizzen uden fejl.
    Tænk, at man ikke engang kan huske navnene, når man selv har siddet og skrevet dem!

    SvarSlet