Faner

09 november 2010

EtniskUng.dk - en anonym rådgivning for unge ( + fagfolk der arbejder med unge med anden etnisk baggrund)





"Alle har nogle forventninger til hvordan jeg skal leve mit liv.
Møder skuffende blikke, uanset hvilke valg jeg træffer,
og desværre er det aldrig godt nok. Det forventes, at jeg hverken er for dansk eller for "etnisk".
En mellemting er ofte heller ikke det rigtige, og hvad jeg selv føler mig som, hører ingen...."

Ovenstående er et citat lånt fra et indlæg på hjemmesiden Etniskung.dk. Indlægget, som er skrevet af Rosa Forozan Faizzad, beskriver meget ærligt og åbent hvor svært det ind imellem kan være at leve som ung med anden etnisk baggrund i en hverdag der ofte er præget af dilemmaer, skyldfølelser, splittelse, sammenstød og konflikter med afsæt i religiøse og kulturelle forskelle.
Websitet Etnisk ung tilbyder anonym rådgivning til alle etniske unge, som af den ene eller anden grund føler sig i klemme, utrygge, bekymrede, forvirrede eller presset ud i situationer/valg de ikke kan overskue. Den anonyme rådgivning kan enten foregå pr. skrift via hjemmesidens brevkasse, pr. tlf. eller ved personlige møder hvor det stadig er muligt at være fuldkommen anonym. Ingen henvendelser til brevkassen bliver offentliggjort!
Du finder siden her.

Arbejder du med denne gruppe af unge?
På websitet kan I finde en masse relevante oplysningsmaterialer, indlæg og links.
LOKK (Landsorganisationen af Kvindekrisecentre), som står bag Etnisk ung, tilbyder desuden rådgivning til fagfolk, som møder denne gruppe af unge i hverdagen, f.eks. på skolerne. I den sammenhæng har man udviklet en såkaldt "Værktøjskasse til fagfolk", som I kan finde lige her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar