Faner

29 januar 2012

Apps i undervisningen - Skolestuens links

Ghita - lærer og IT-vejleder - har kontaktet mig og efterspurgt links til undervisningsprogrammer til tablets med Androids styresystem (ikke iPads).
Jeg har et Livebinder-ringbind fyldt med links til apps og div. websites med relevante artikler og tips vedr. brug af apps i undervisningen. Ringbindet indeholder både danske og udenlandske sites og både apps til iPads og Android, så der skulle nok være lidt for enhver smag. Ringbindet opdateres løbende med nye links, når jeg støder på dem. Tips fra jer om gode apps er også velkomne (klik på "Kommentar" under dette indlæg og læg en hilsen.... eller send mig en mail.) - Klik på ringbindet/linket herunder for at se min apps-linksamling.

4 kommentarer:

  1. Hej.

    Rigtig god ide, her på springbrættet til tablet-tiden. Jeg kan bare ikke få linkene inde i ringbindet til at virke.

    mvh
    LarsC
    Skibet skole
    7100 Vejle

    SvarSlet
  2. Hej Lars

    Når du vælger en af de mørkegrå faner, og derefter scroller siden lidt ned, sku' linket meget gerne være at finde nedenunder. Har lige været inde og tjekke efter, og det virker fint.
    Skriv igen, hvis det stadig driller.

    Venlig hilsen Eva

    SvarSlet
  3. Hej Eva

    Fint med links til Androide. Jeg har lavet en blog med links til en masse Apps der er til iPad, og gode at bruge i skolen. Måske den også kan komme med på listen. Skoleapps.com hedder bloggen. Desuden har jeg også bloggen skoleipad.dk, der følger udviklingen og debatten om brug af iPad i undervisningen.

    Hilsen

    Mads Remvig

    SvarSlet
  4. Hej Mads
    Forstår egentlig slet ikke hvordan jeg har båret mig ad med IKKE at opdage dine iPad- og Apps-blogge før du smed denne kommentar?! De er jo de rene skatkamre! Har straks smidt dem på min blog-liste.
    Tak for tippet :-)
    Eva

    SvarSlet