Faner

19 marts 2011

Lav selv spil til PC og XBox med Kodu Game Lab - gratis program fra Microsoft

Hvis du har elever, som er nysgerrige på hvordan spil til PC og Xbox bygges op, skulle du måske overveje at afprøve Kodu Game Lab, som er et gratis software udviklet af Microsoft til fremstilling af video/PC-spil vel og mærke målrettet brugere med intet eller kun et begrænset kendskab til programmering.
Med Kodu Game Lab installeret på computeren kan eleverne på en nem og intuitiv måde få afprøvet deres egne evner som spiludviklere via en meget visuel tilgang, som hverken kræver de store engelskkundskaber eller indsigt i indviklet programmering-kodesprog. Her kan udvikles spil i alle sværhedsgrader (til brug på PC eller XBox) og med de mange indbyggede variationsmuligheder rummer softwaren masser af sjove udfordringer både til nybegynderen og den avancerede multimedie-nørd.


Kodus billedstærke brugerflade
Download programmet her.
Som supplement til programmet har Kodu Game Lab udviklet et engelsksproget undervisningsmateriale, som kan downloades her.
I tilgift kan du også finde en masse videovejledninger til brugen af programmet her.
Du kan desuden hente masser af Kodu-inspiration på Youtube.
Jeg har endnu ikke selv afprøvet programmet i min undervisning, men synes det ser utroligt spændende ud. Har du erfaringer med programmet er du meget velkommen til at dele ud af dit kendskab via kommentarfeltet.
I dette videoklip kan I få en god fornemmelse af hvordan det foregår.

2 kommentarer:

  1. Er du kommet videre med dette spil? Jeg har brug for nogle erfaringer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, desværre har jeg stadig ikke haft lejlighed til at afprøve Kodu i min egen undervisning, men jeg prøver lige at lave et nyt indlæg med en efterlysning. Andre har måske erfaringer de vil dele.

      Slet