Faner

15 september 2013

Tip! - Sådan tager du skærmbilleder med Word og PowerPoint

Jeg ELSKER når jeg pludselig falder over smarte og nyttige funktioner i et program jeg bruger meget i hverdagen, i dette tilfælde Word og PowerPoint. F.eks. har jeg først lige opdaget at de to programmer har en indbygget screenshot-funktion, som kan klippe noget indhold ud af et skærmbillede - f.eks. et område fra en webside - og derefter indsætte klippet som et billede i det Word- eller PowerPoint-dokument man arbejder med.
Det er ovenikøbet supernemt - Se selv i denne video, som jeg fandt her - Obs! lyden er meget svag, så skru op, hvis du ikke hører stemmen:

1 kommentar:

  1. Udmærket tip, som jeg ikke kendte.
    Funktionen ser umiddelbart ud til at ligne Klippeværktøjet i Windows 7 og nyere.. Det bruger jeg ofte. Det har endvidere den fordel, at du kan markere forskellige områder med pen eller tusch...
    - I øvrigt fungerer Alt + PrintScreen også udmærket på pc'er !

    SvarSlet