Faner

28 juli 2010

Mal på sten - grib ideen!




I kan også male på sten, og f.eks lave disse sten med ord på begge sider, som så kan lægges ved siden af hinanden i forskellige kombinationer, alt efter hvad man har på hjerte. Det er en sjov (dansk-)udfordring at finde ord, som kan bruges på forskellige måder, som ændrer deres betydning. Lav også sten med kommaer, punktummer, spørgsmålstegn osv. og du har et helt nyt redskab til at træne lidt tegnsætning med!
Når jeg maler sten bruger jeg flydende vandfarver, sort permanenttusch og klar spraylak (men til sten med tekst på, vil jeg hellere anbefale mat lak, fordi lyset ikke skal forstyrre læsbarheden)
Obs! På min anden blog "Grovsorteret" kan I hente inspiration til andre måder man kan male sine sten på - klik her.

2 kommentarer:

  1. Vi vil gerne male på sten, men er lidt i tvivl omkring, hvilket maling vi skal bruge. Hvad mener du med flydende vandfarve - normal vandfarve?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke
      Jeg brugte flydende akvarelfarve af mærket Ecoline.
      (Vær i øvrigt opmærksomme på at sten tager meget forskelligt imod farven. Nogle sten sluger nærmest farven, så den næsten kan forsvinde helt eller bliver meget bleg uanset hvor mange gange man maler den. Andre sten behøver kun et lag, så sidder farven der. Det er umuligt at vide på forhånd, men jeg synes det er med til at gøre processen spændende at materialet har sin egen vilje.

      God fornøjelse!
      Hilsen Eva

      Slet